Jelentősen megújult és új tagokkal bővült a Honda európai CRF modellcsaládja a 2025-ös modellévre

  • - A CRF450R-t és a CRF250R-t egyaránt átdolgozták a Honda mérnökei, hogy még gyorsabbak és könnyebben kezelhetőek legyenek a kanyarokban[1]
  • - 70%-ban megújult alumíniumváz új alsó és felső villahíddal
  • - A vadonatúj, 49 mm-es belsőcső-átmérőjű Showa első felfüggesztés minden eddiginél hatékonyabb és kifinomultabb csillapítást garantál, miként a továbbfejlesztett hátsó futómű is elsőrangú
  • - A motort érintő változtatásoknak köszönhetően nőtt a teljesítmény csúcsfordulaton, továbbá nagyobb nyomaték és erőteljesebb gyorsulás segíti a pilótát a középső fordulatszám-tartományban
  • - Vadonatúj, kis tömegű védőburkolatok és oldalelemek
  • - A CRF250R felszereltségi listáján immáron a – CRF450R-től átvett – Honda Állítható Nyomatékszabályozó (Honda Selectable Torque Control, HSTC) is szerepel
  • - A Honda CRF család tagjait új, feltűnő grafika teszi látványosabbá 2025-ben

Alapjaiban dolgozták át a 2025-ös modellévre a Honda világszerte népszerű, számtalanszor diadalmaskodó versenygépeit, a CRF250R-t és a CRF450R-t.

A versenyzők széles táborának ideális terepmotorok alapját 70%-ban megújult, alumínium hídváz adja, amelyet átformált alsó csövek, merevebbé tett oldalelemek, valamint erősebb lengőkar- és rugóstag-bekötési pontok tesznek hatékonyabbá. Utóbbi részeket olyannyira áttervezték, hogy 8%-kal nőtt a csavarodási és 5%-kal az oldalirányú merevség, ezáltal még jobb lett a kanyarstabilitás.

Szintén újak a segédváz felfogatási pontjai, a villahidak és az első kerék tengelyét rögzítő elemek, sőt maga az első villa is. A vadonatúj, 49 mm-es belsőcső-átmérőjű Showa teleszkóppár a teljes mozgási tartományban, azaz az összenyomódás kezdetétől egészen a végpontig precíz visszajelzésekkel és kifinomult csillapítással támogatja a pilótát a köridők lefaragásában. A könnyű kezelhetőség érdekében optimalizálták a Showa központi hátsó rugóstagot is, a Pro-Link himbarendszert pedig úgy alakították át, hogy a legnehezebb terepeken is mindent felülmúló teljesítményt nyújtson.

A fekete DID alumíniumkerekek nem változtak a 2025-ös modellévre, viszont teljesen új a kétdugattyús, HRC-től érkező, versenyeken tökélyre csiszolt első féknyereg– a munkahengereket és a karmantyúk hornyait is módosították a nagyobb fékteljesítmény érdekében.

A 2025-ös modellek motorja sem maradt érintetlenül. Erről tanúskodik az áthangolt befecskendezés, az új főtengely, valamint a jelentősen átalakított szívó- és kipufogóoldal. A főtengely merevebb lett a hajtókar-csapágynál és csökkentették tehetetlenségi nyomatékát, hogy még könnyebben pörögjön fel. A kedvezőbb gázlengések érdekében még egyenesebb úton juthat át a levegő a szűrőházon, a csöveken és a szívócsatornákon, ilyenformán egyenletesebben adagolható a teljesítmény és dinamikusabbak, egyszersmind biztonságosabbak lehetnek a kigyorsítások. Az új, tartósabb hátsó dobbal felszerelt kipufogórendszert hosszabb és egyenesebb leömlővel látták el, így a középső és a felső fordulatszám-tartományban is nagyobb a teljesítmény, illetve vehemensebb a gyorsulás. Ami az elektronikát, illetve, a CRF250R erőleadását 2025-től már háromállású, adott esetben ki is kapcsolható Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC) tartja kordában.

A CRF450R és a CRF250R egyaránt új védőelemekkel és oldalidomokkal gördül le a gyártósorról 2025-ben, nem mellesleg a grafikát is átrajzolták. A megjelenést egyebek mellett az első sárvédőt díszítő Honda-szárny teszi még ütősebbé – egyszerűen lélegzetelállító!

A CRF125F, a CRF110F és a CRF50F ugyancsak vadonatúj grafikával hódít 2025-ben, így a teljes család lenyűgözheti a vásárlókat.

 

1) A CRF150R, a CRF450RX, CRF250RX, a CRF250RWE és a CRF450RWE modelleket Magyarországon nem forgalmazza a Honda.